Relaksacja

Prowadzona jest przy spokojnej muzyce lub odgłosach natury z wykorzystaniem prostych technik rozluźnienia mięśni, uspokojenia oddechu i odprężenia umysłu.

Stan głębokiej relaksacji jest uzdrawiający dla całego organizmu - ciało odpoczywa: zwalnia się metabolizm, słabnie napięcie mięśniowe, poprawia się praca systemu immunologicznego, usuwane zostają negatywne skutki stresu. Relaksacja pozwala odnaleźć wewnętrzną równowagę, daje uczucie wyciszenia i spokoju, powoduje lepsze nastawienie do życia, poprawia koncentrację i pamięć oraz wyniki osiągane w nauce i sporcie. Dodatkowo uaktywnia prawą półkulę mózgu, dzięki czemu zaczynamy być bardziej kreatywni, poprawia się nasza koncentracja, zapamiętujemy szybciej i więcej, a także myślimy bardziej twórczo i pozytywnie.


Dla kogo?

Relaksacja to doskonały sposób dla wszystkich, którzy chcą rozładować napięcie emocjonalne i stres. Pozwala zwiększyć świadomość własnego ciała, uczy w jaki sposób samodzielnie osiągać równowagę i wyciszenie. Jest świetnym antidotum na stres i współczesne choroby cywilizacyjne. Stosując odpowiednie techniki wyciszające możemy osiągnąć tak dziś pożądany spokój wewnętrzny i harmonię, bo rozluźniając się ciało ma czas żeby znaleźć swoją wewnętrzną równowagę i radość. Afirmacje bądź wyobrażenia stosowane podczas relaksacji powodują lepsze nastawienie do siebie, życia i ludzi. Daje to możliwość o wiele lepszego analizowania i rozwiązywania problemów oraz spojrzenia na nie z dystansu.


Jakie daje korzyści?

Relaksacja ma naukowo udowodniony pozytywny wpływ na nasze zdrowie. Według najnowszych badań neurofizjologów amerykańskich proces leczenia organizmu jest znacznie przyśpieszony, kiedy mózg znajduje się w określonym stanie. Pojawienie się rytmów mózgowych alfa i theta powoduje wyraźne obniżenie się poziomu hormonów stresowych. Występowanie wymienionych fal mózgowych w sposób znaczący podwyższa także sprawność immunologiczną organizmu.
Dzięki świadomemu utrzymywaniu się w stanie alfa procesy zdrowotne zachodzą znacznie szybciej i sprawniej.