Pilates Basic

Każdy, kto choć trochę poznał historię życia Josepha Pilatesa wie, że był on guru w dziedzinach zdrowego stylu życia i fitnessu. Ćwiczenia oparte na jego metodzie pomagają w dążeniu do życiowych celów i osiąganiu ich. Pilates jest połączeniem gimnastyki, tai-chi, jogi i baletu. Ćwiczenia odbywają się przy spokojnej, relaksacyjnej muzyce. Ruchy są wolne, precyzyjne. Angażują nie tylko duże mięśnie, ale i te najmniejsze, położone głęboko - wzmacniają je, rozciągają, naprężają i rozluźniają.
Z każdym ruchem ciała skoordynowany jest oddech.


Dla kogo?

Ćwiczenia polecane są wszystkim, bez względu na płeć, wiek i kondycję fizyczną. Są świetne dla osób pragnących poprawić elastyczność ciała, nauczyć się w kontrolowany sposób wykonywać ćwiczenia i zachować prawidłową postawę na co dzień.


Jakie daje korzyści?

Zwiększają świadomość własnego ciała i uczą słuchać sygnałów z niego płynących. Wzmacniają mięśnie stabilizujące kręgosłup i miednicę i rozciągają mięśnie przykurczone. Zapobiegają bólom kręgosłupa, wysmuklają sylwetkę i poprawiają postawę. Relaksują, redukują stres oraz napięcie, np. w okolicy karku. Uczą prawidłowego oddechu. Rozwijają równowagę, koordynację i wytrzymałość ciała. Harmonizują cały organizm.