Aerobic Dance

Świetnym pomysłem na odchudzanie jest Aerobik Dance, czyli aerobik taneczny.

Jest to połączenie rytmicznych kroków aerobiku z pełnymi gracji ruchami tanecznymi.

Układ taneczny aerobiku dla mniej zaawansowanych składa się z mniejszej ilości podskoków, ale większej częstotliwości pracy nóg, skoordynowanej z muzyką. Ćwiczenia nie są zbyt forsowne - choć to oczywiście zależy od zaawansowania grupy. Przed aerobikiem następuje rozgrzewka i ćwiczenia rozciągające po wykonaniu układu tanecznego. Zapobiegają one powstaniu bólu mięśni, zakwasów lub znacząco zmniejszają ich natężenie.
Układy taneczne zazwyczaj wykonuje się przez ok. 30 minut z 4-8 powtórzeniami.


Dla kogo? 

Jeden z najprostszych rodzajów aerobiku może być wykonywany przez osoby w różnym wieku, z wyjątkiem kobiet w ciąży. Taneczny aerobik pozwala wszystkim w rytmie muzyki pozbyć się zbędnych kilogramów. Dzięki dynamicznym ruchom i ich powtórzeniom Aerobic Dance usprawnia serce i płuca oraz poprawia kondycję. Także spalanie tłuszczu zaczyna się przy zwiększonym, ale „równym” i dłuższym wysiłku (powyżej 30 minut), jaki jest dostępny podczas zajęć aerobiku. I to cały sekret!


Jakie daje korzyści?

Korzyści płynące z Aerobic Dance są szerokie. Przede wszystkim w szybki sposób pomaga schudnąć, modeluje sylwetkę, buduje mięśnie, poprawia krążenie, zwiększa dotlenienie serca, płuc i naczyń krwionośnych, poprawia wydolność serca oraz poprawia kondycję, a przede wszystkim jest po prostu świetną zabawą w rytm muzyki.